Mario Castelnuovo Tedesco Op.128 no'lu klarnet sonatının form analiz ve icra yönünden incelenmesi

Mario Castelnuovo Tedesco Op.128 no'lu klarnet sonatının form analiz ve icra yönünden incelenmesi Mario Castelnuovo Tedesco, İtalya doğumlu Yahudi asıllı piyanist, Neoklasisizm, Neoromantizm temsilcisi opera, şan, oda müziği ve film müzikleri bestecisidir. Bu çalışmanın konusu olan Op.128 no'lu klarnet sonatı, 1945 yılında, 2. Dünya Savaşı yıllarında yazılmış fakat çeşitli nedenlerle çoğaltılamamış ve 1977 yılında Ricordi firması tarafından hakları satın alınarak, Guiseppe Garbarino tarafından edisyonu yapılarak yayınlanmıştır. Bestecinin kendi otobiyografisinde yazdığı üzere, bu sonat Brahms ve Saint Saens etkisi taşımaktadır. Türkiye klasik müzik klarnet repertuarında az bilinen, oldukça etkileyici ve uzun soluklu bir eserdir. Bu çalışmada bestecinin hayatında rol alan önemli müzisyenler, eserleri, 20. yüzyılda sonat formu yapısı ve eserin müzikal yapısı hakkında yazılı kaynak ve internet kaynakları incelenmiştir. Tezin asıl konusunu oluşturan bölümde ise, eser hakkında genel bilgiler, eserin form bilgisi ve klarnet icracılığı açısından yapısal incelemesi dört bölümde yapılmıştır. Eserin icra analizinde ise, klarnet icrasında gerekli olacak terim bilgileri ve icracılıkta öne çıkan teknik ve müzikal pasajlara değinilmiştir.

Mario Castelnuovo Tedesco Op.128 no'lu klarnet sonatının form analiz ve icra yönünden incelenmesi

Mario Castelnuovo Tedesco Op.128 no'lu klarnet sonatının form analiz ve icra yönünden incelenmesi Mario Castelnuovo Tedesco, İtalya doğumlu Yahudi asıllı piyanist, Neoklasisizm, Neoromantizm temsilcisi opera, şan, oda müziği ve film müzikleri bestecisidir. Bu çalışmanın konusu olan Op.128 no'lu klarnet sonatı, 1945 yılında, 2. Dünya Savaşı yıllarında yazılmış fakat çeşitli nedenlerle çoğaltılamamış ve 1977 yılında Ricordi firması tarafından hakları satın alınarak, Guiseppe Garbarino tarafından edisyonu yapılarak yayınlanmıştır. Bestecinin kendi otobiyografisinde yazdığı üzere, bu sonat Brahms ve Saint Saens etkisi taşımaktadır. Türkiye klasik müzik klarnet repertuarında az bilinen, oldukça etkileyici ve uzun soluklu bir eserdir.

Bu çalışmada bestecinin hayatında rol alan önemli müzisyenler, eserleri, 20. yüzyılda sonat formu yapısı ve eserin müzikal yapısı hakkında yazılı kaynak ve internet kaynakları incelenmiştir. Tezin asıl konusunu oluşturan bölümde ise, eser hakkında genel bilgiler, eserin form bilgisi ve klarnet icracılığı açısından yapısal incelemesi dört bölümde yapılmıştır. Eserin icra analizinde ise, klarnet icrasında gerekli olacak terim bilgileri ve icracılıkta öne çıkan teknik ve müzikal pasajlara değinilmiştir.